
POLICY & REGLER
För att säkerhetsställa att din behandling går så bra som möjligt, kom ihåg följande:
Kom i tid!
Jag ber dig vara på plats 5 minuter innan inbokad behandlingstid.
Om det är ditt första besök hos mig kan jag behöva några extra minuter för att prata ihop oss om besöket.
Om du vett att du inte hinner:
Jag tar inte emot dig om du är försenad mer än 10 min. Om du är försenad, ring eller sms:a mig och jag gör mitt bästa för tillmötesgå dig.
Meddela redan vid bokningstillfället om du har några medicinska besvär, allergier eller tar några mediciner.
Tänk på:
-
Jag vill ge dig den bästa möjliga servicen.
-
Jag vill vara noggranna.
-
Jag behöver tid att sterlisera och göra i ordning för min nästa kund.
-
Jag är också en människa som behöver en paus och vill kunna erbjuda en "stress-fri" behandling.
Behöver du ändra din bokning?
Inga problem. Ring eller sms:a mig minst 24 timmar före din behandling och jag gör mitt bästa för att tillmötesgå dig.
Du avbokar enklast din tid genom att använda avbokningssidan där du fyller i din avbokningskod. Avbokningskoden hittar du på din bokningsbekräftelse som skickat ut via e-post. Du kan även avboka din tid via sms 070 35 22 555.
Om detta inte görs debiterar jag 600 SEK oavsett orsak för att täcka lönekostnaderna under den tiden du har reserverat!
AVBOKNINGSPOLICYN:
Lila Sin Care har en avboningspolicy på 24h. Detta står på hemsidan, bokningssidan, bokningsbekräftelsen och påminnelsen man får via mejl. Salongen har informerat dig om avbokningsvillkoren vid bokningstillfället.
När du bokar din tid godkänner du dessa villkor: Med detta menas, om du avbokar din bokade tid 24h innan ditt besök tas din bokade tid bara bort, men avbokar du 22h innan besöket så måste du betala 600 kr oavsett orsak för att täcka lönekostnaderna under den tiden du har reserverat! Om du blir sjuk eller har sjuka barn så gäller tyvärr samma regler oavsett orsak då jag ändå står med din reserverade tid. Du kommer då att bli debiterad enl avgifterna ovan.
Varför debiteras man vid uteblivet besök?
Uteblivet kundbesök innebär utebliven inkomst för mig. När Du som kund beställer tid för en behandling så har vi ett muntligt avtal. Du (köparen) förbinder dig att komma till mig vid en i förväg överenskommen tid. Jag (säljaren) förbinder mig att reservera denna tid för Dig och inte sälja den till någon annan. Så länge Du inte avbeställer senast 24 timmar innan så kan jag inte sälja tiden till någon annan kund.
Hur debiteras man för uteblivet besök?
Du får komma in och betala eller göra en överföring till vårt BK (Kvitto på begäran via e-post). Görs inte detta kommer en faktura att skickas ut. Om ej betalning sker via fakturan, går det vidare till inkassokrav.
Jag visste inte att ni hade någon avbokningspolicy:
Från och med 2010 informeras kunder via hemsidan att jag har en avbokningspolicy. Huruvida ni läser igenom informationen kan jag inte ta något ansvar för.
Detta gäller också för dig som har köp ett paket på några behandlingar. OM Du inte avbeställer senast 24 timmar innan så tappar du bort din tid och behandlingen men du behöver inte betala avbokningsavgift.
-
Du avbokar enklast din tid genom att använda avbokningssidan där du fyller i din avbokningskod. Avbokningskoden hittar du på din bokningsbekräftelse som skickat ut via e-post. Du kan även avboka din tid via sms 070 35 22 555.
-
Jag godkänner INGA avbokningar via email, Facebook, Messenger eller meddelande på telefonsvararen!
Avbokning kan ske endast Via SMS eller via bokadiret
NO-Show KUNDER / Avbokar din tid 3 ggr i följd:
-
Om du ändrar din tid, avbokar din tid eller uteblir från din tid 3 gånger i följd så kan din kontakt komma att avslutas. Du kan inte få fler tider hos mig.
-
Om du har mer än en sen avbokning eller att du inte dyker upp utan att höra av dig. Kan du behöva betala i förväg för eventuella framtida bokningar.
.
SERVICE ROOM POLICIES.
Observera att följande gäller i mitt behandlingsrum.
-
Endast en kund tillåts i behandlingsrummet åt gången.
-
Det är inte tillåtet att ta bilder eller filma i behandlingsrummet.
-
Husdjur är inte tillåtna i min salong!
-
Vill du ta med ditt barn till salongen? Lämna barnet gärna hemma! Under den behandling du bokat krävs det fullfokus från min sida för att kunna utföra din behandling. Jag har haft flera kunder som tagit med sina barn där de får sitta med telefonen eller iPad medan kunden får sin behandling och i de flesta fallen går det bra, men bara för 5-10 minuter! När jag håller på med behandlingar, kan jag inte känna mig ansvarig för att ha uppsikt över ditt barn, och är barnet i den ålder där den inte vill sitta still blir detta ett problem! Mina behandligar kräver 100% fokus och jag vill kunna ge det fokus på mitt jobb och inte ha ett vakande öga över vart barnet är och vad den gör. Jag har även tända ljus och inredning jag är rädda om. Ingen rolig situation som uppstår om barnet bränner sig, gör sig illa eller har sönder något. Jag har ingen lekhörna i salongen. Jag förstår att situationer kan uppstå där barn bli sjuka eller hemskickade från skolan men tyvärr vill jag inte detta sjuka barn tas med till min salong. Både av smittorisk och andra skäl.
-
Har du igen som kan ta hand om ditt barn och barnet är frisk, då får du ta med ditt/ dina barn men först kontakta mig via sms för att kolla om det går eller inte. Du är ansvarig för ditt barn. Lämna allt stadat.! Barnen får inte skricka, springa, hoppa eller röra grejer i salongen. Tänk att det finns en till person som också jobbar i salongen!
Åldersgräns 18 år för Brasiliansk vaxning.
Åldersgräns 16 år för Vaxning.
Om du är mellan 16 - 18 år, behöver jag att dina vårdnadshavare signera på ....
Ta ansvar! När du bokar tid hos mig, så får du din bokningsbekräftelse via e-post. 48 h innan din tid får du igen en påminelse via e-post.
Jag skickar INTE påminelse via SMS! Skriv nere dina tider i din kalender och kontrollera med din bokningsbekräftelse att all stämmer!
Tack för att du respekterar min och din tid och vill komma till mig!